8 Aralık 2010 Çarşamba

KUŞ BESLEME KUTUSU/EVİ

Aldığımız süt kutuları neden boşaldıktan sonra çöpe gider, çünkü biz sadece süte odaklanırız.

Kafımızı kaldırıp etrafımızda yaşayan diğer canlılara yardım etmeyi düşün(e)meyiz.

Diyelim ki düşündük nasıl yapacağız?Makas bul,kutuyu kes, ekmek kırıntılarını koy dışarı pencerenin önüne.Oooooo uzun iş.....Uğraşamam, ayrıca dışardan görüntüyü de kirletiyor.Kesik süt kutusu, çok kötü bir görüntü.

Kulakları çınlasın, annemin VITA tenekeleri ve onun içindeki karanfilleri gözümün önüne geldi.Karanfil, karanfilliğini bilemedi yıllarca.Kendilerini hep margarin sandılar......
Resimde görünen harika “Kuş besleme kutusunu” ben yaptım.Neden harika? Çünkü resim yeteneğim Ajdanın dans yeteneği gibidir...

Hiç bir yerden alıntı yapmadım, kendiliğinden gelişti.Süt kutusunu neden çöpün içine değilde yanına koymuş olduğumu düşünürken, çöpün dolu olduğunu gördüm(2 gündür dolu zaten).Tek başıma amma çok tüketmişim dedim ama gözüm yine kutuda, dışarda durması beni rahatsız ediyor.”O zaman yerde oturma, gel masamda bana eşlik et” dedim.
Kutuyu masanın üstüne koydum.Masanın üstünde, laptopun yanında boş süt kutusu, çay fincanı ve kurabiyeler.Hah dedim şimdi oldu.Bu kutu mutlaka giydirilmeli.Kendimi doğru dürüst giydiremeyen ben, kutuyu giydirecem...Süperim.

Baktım elimde sadece kutu ve kalemler var.Kutuyu, ya boyamak yada kaplamak lazım.Gözüme lavobonun yanındaki kağıt havlu ilişti, hemen aldım, kıvırdım, kutuya bantladım.Bu kabiliyetle amma çizerim diye düşündüm.2 tane kocaman göz, kocaman açık bir ağız ve dışına zikzaklı çerçeve.....oldu dedim, bu kadar basitse mutlaka birisi bulmuştur diye düşünürken zaten karakter çıkmış ortaya.

Sünger bob.

Google abladan baktım, sünger bobta birde kravat varmış, oda tamam..İşte fotolar...

















Sonuç:


Anlamsız çiçek böcek resimleri yerine adam gibi karikatürüze edilmiş süt kutuları olsa, herkes kutu boşaldıktan sonra belirtilmiş yerden keser, kuşlara süper besleme kutusu veya kedilerin süt içeceği harika kaplar böylece kendiliğinden ortaya çıkmış olur.

Keşke kutuda süt satan firmalar buna benzer kutular yapsa...

Bugüne kadar neden düşünmemişler anlamadım.
Sloganları bile hazır ;

“Sadece süt almıyorsunuz, doğada yaşayan diğer canlılara yardım ediyorsunuz”

“Süt hayattır, kutusunu lütfen hayvanları beslemek için kap olarak kullanınız”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder