14 Kasım 2011 Pazartesi

ELINDEN GELENIN EN IYISINI YAPANLAR...


Bravo, Süper …, helal olsun, ancak bu kadar iyi olur, iyi iş çıkarmış(lar), gerçekten başarılı(lar), başarıyı hak etti(ler), daha iyisi nasıl olur bilmiyorum, bravo ...

Bu yazı, yukarıdaki kelimeleri bana içimden gelerek söyletenler üzerine yazılmıştır.

İşini iyi yapmak; insanin  elini neye atsa yapabileceğinin en iyisini yapması  anlamında kullanılmıştır. Bir çoğunda bunu karsılık beklemeden sadece kendisi için yapar. Başka turlu davranamaz.

Son yıllarda her olayı, herkesi sürekli eleştiriyoruz. Konuştuğum  arkadaşımdan, okuduğum gazeteye, seyrettiğim haberlere kadar herkes her şeyi eleştiriyor.

Bu alışkanlık sadece Yunanlılarda var sanıyordum ama bize de işledi. Öyle ki Yunanistan’da çok meşhur bir sanatçı kurulusunda bulunduğu partinin iktidara gelmesinden dolayı derhal istifa edip muhalif partiye kayıt olduğu orneğini verirsem ne demek istediğim daha iyi anlaşılacak. Bu arada tanıdığım tüm Yunanlı arkadaşlarım çok iyidir. Hepsini severim ama toplum kültürü olarak her şeye muhalifler.

O zaman iyi olan ne var derseniz:

Gazetelerin özellikle Cmtesi, Pazar eklerinde  mutlaka basarili veya mutlu insan haberlerini görebiliyoruz. Sevindirici gelişme…

İsini iyi yapanlara gelince, gözüm sürekli bunları  seçiyor. Yaptıkları işi gerçekten iyi yapıyorlar. Yukarıda  belirttiğim tanımları ve övgüleri olduğu gibi hak ediyorlar.Sadece iş olarak değil, insanlık olarak, çevreye duyarlılık olarak da en iyisini yapıyorlar.

İçimden  ‘’ Bravo, Süper …, helal olsun, ancak bu kadar iyi olur, iyi is çıkarmış(lar), gerçekten basarili(lar), basariyi hak etti(ler), daha iyisi nasıl olur bilmiyorum ‘’ diye düşünüp yüzlerine söyleme fırsatı bulamadıklarımı yada yeterince düzgün kelimelerle yaptıkları işin en iyisini yaptıklarını söylemediklerimi listeledim. Her türlü güzel sözü hakediyorlar.

1.     Türk Erkek Milli Basketbol takimi( 12 dev Adam) ; Dünya şampiyonasında eksik kadroyla gösterdikleri  inanılmaz mücadele ile Dünya 2. si oldular. Daha önemlisi takim olarak birbirine kenetlenilirse, karşısındaki rakibin kim olduğunun hiçbir önemi olmadığını galibiyetin mutlaka geleceğini hepimize gösterdiler. Bravo diyorum.

2.       Gürkan Genç:  Kafayı Ankara’da bisiklet yolu olmamasına, bisikletin bir ulaşım aracı olarak gorülmemesine takmış, madem öyle ben buradan Japonya’ya kadar bisikletimle  gideyim de size  kapak olsun dedi ve Japonya’ya kadar bisikletiyle gitti. Söylememe gerek yok adam Laz. Laz inadı var. Karakum çölü(en buyuk 7.)  , Gobi(en buyuk 4.) çölünü,  bisikletçilerin Everesti olarak anılan Pamir dağını(4650mt) bisikletiyle geçen ilk Türk. Hayal kurup hayallerini gerçekleştirmesi bakımından  örnek gösterilecek  iş yaptı. Bravo diyorum, tebrik ediyorum. Ha bu arada 7 yıllık Dünya turu hayali var, şimdilerde onunla ilgili çalışıyormuş. Sponsor aranıyor(www.dogaicinpedalla.blogspot.com)

3.       Ayşe Ebru; İstanbul Tekniği  2.likle bitirdi, Masterinı dereceyle bitirdi,  evlendiği aşkı uğruna üniversiteden sonra  Türkmenistan`da THY bilet satışta çalıştı, inşaatta planlamada çalıştı, 1. Oğlunu doğurduktan sonra  textil ihracat operasyonda  çalıştı. 2. Oğlundan sonra aşkı uğruna işini bırakıp Kazakistan'a  ailece yerleşti. Kendini  çocuklarinın eğitimine verdi , bu arada Kazak üniversitesinin Rusça hazırlık kursunu 2.'likle tamamladı. 3 yıl sonra tekrar ailece Türkiye’ye döndüler. Şimdilerde belediye klasik Türk musikisi  konservatuvarına  devam ediyor.Elini neye atsa en iyisini yaptığı, ve 2 tane erkek çocuğu + 1 ergeni süper yetiştirdiği için bir tanesin diyorum. Daha iyi nasıl olur bilmiyorum, çok öpüyorum…

4.       Zülfü Livaneli; Son kitabi Seranad'ı çıkardı, muhteşem yazmış, sanatın hangi dalına el atsa en iyisini yapıyor. Her türlü övgüyü hak ediyor. İşini çok iyi yapıyor…

5.       Van depreminden sonra  yardim gönderenler; Hayatin anlamı var mi? Bu depremde Van`a yardim gönderen herkes için hayatin anlamı var. Insanlığın ölmediğini gösterdikleri için bravo diyorum. Böyle bir milletin ferdi olduğum içinde gurur duyuyorum. Daha iyisini ne duydum, ne de gördüm.

6.        “Doğa İçin Çal” organizasyonunda 3. Kliperini çekmişler (blog sayfasinin altinda).Super olmus.Bircok unlu, unsuz sanatciyi ayni sarki icinde farkli yorumlarla cok iyi birlestirmisler. Daha iyisi nasil olur bilemiyorum…Amaclari Turkiyede ormanlarin yok olmasina dikkat cekmek.Basarililar.

7.       Bahcelievler A7 Blog Apatman gorevlisi Ahmet bey;Yillardir isini hic aksatmadan yapan guler yuzuyle apatmanin tum sakinlerinin sorunlarina yardimci olan ustune 2 tane cocugunun iyi yetismesiyle ilgilenen olumlu insan.Kendisine Bravo diyorum.Isini cok iyi yapiyor.

8.       Ayse Arman;  Meslegi birakincaya kadar bulundugu kulvarda  1 numara olarak kalacagi kesin.Elini neye atsa ses getiriyor.”Yarim kalan hayatlar” projesiyle kendisinin alabilecegi paralari yarim kalan hayatlara veren ve verdikce kendini daha mutlu hisseden Hurriyet gazetesi yazari.Isini iyi yapiyor ve diger insanlara inadina yardim ediyor.Bravo diyorum…

9.       Turker Cikrikci; tum lise hayati boyunca  gozleri bozuk olmasina ragmen “ben pilot olacam” diye tutturdu.Tum arkadaslari (ben dahil) gozleri bozuk oldugu icin “unut olamazsin” dediler, dalga  gectiler.Onun mezun oldugu yil  sivil havacilik okulu acildi ve orayi kazandi.Uzun yillardir THY Airbus kaptan pilotu ve cok basarili.Yilmadan hayalinin pesinden gitti.Bravo, super diyorum…

10.   Cagan Irmak; hangi filmi , diziyi cekse cok guzel oluyor.Insani tam ruhundan yakaliyor ve filmin icine cekiyor.isini cok iyi yapiyor .

11.   Mevlana Formen; Bir insan insaatta calisip, sessiz sedasiz isini bu kadar iyi yapip yaptirip, calistigi hic kimseyle kavgali olmayip isiyle ilgili hic mi konusmaz? Isiyle, insanligiyla verdigi derslerden dolayi bravo diyorum.Ancak bu kadar iyi olunur.

12.   Mumin Sekman;basarili olmak ogrenilir mi?Evet….Bir kitap yazdi Konya Karamanin hayati degisti. Turkiye universite sinavinda en basarili ilk 5 sehir arasina girdiler.Yazdigi kitaplar okadar basit ve ogretici ki ,okuyupta  ogrenmemek  icin caba sarfetmeniz gerekiyor.Basarili olmak ancak bu kadar iyi anlatilabilir.Konusunun en mutevazisi ve en iyisi..

13.   Nerimos; Tek basina 2 cocugu + belediye otobusunde tanidigi varlikli ortaokul ogrencisini perdecilikten  elde ettikleriyle universiteyi  tamamlatti, hepsini evlendirdi.Tum hayati, elleriyle diktigi perdeleri musterilerine teslim etmeyle ve mevcut tum siyasi partilere muhalefet etmeyle gecti.Sosyal devlete ve Ataturke olan inanci hic bitmedi.Hapise giren eski arkadaslarina vaktinde yatak ve temiz carsaf goturdu.Otobus garinda tanimadigi kimsesiz cocugu evine goturup yikamasi, giydirmesine ragmen cantasindan parasini alip kactigi halde “hata benim, parayi ben vermeliydim” demistir.Yasinin ilerlemesine ragmen simdilerde torununa bakiyor ve  buldugu her firsatta muhalefete devam ediyor.Yasama bu kadar siki tutunmasi, sevdiklerine ve cevresine bu kadar duyarli olmasi onu yeri doldurulamaz hale getiriyor..Daha iyisi nasil olur bilemiyorum.

14.   Ertugrul Saglam: Faal futbol yasaminda bulundugu mevkinin en iyisi idi.En centilmen oyuncuydu.Antrenorluk hayatinin baslangicindan bugune kadar hep basarilariyla adindan soz ettirdi.Turkiye 1. Liginde  4 buyuklerin dsinda ilk sampiyon olan Anadolu takiminin basinda o vardi.Her zaman soyadi gibi karakterinin “saglam”ligi ile one cikti.Isini hep cok iyi yapti.Daha iyisi nasil oluru sanirim yine kendisi gosterecek.

15.   Fazil Say; Dunyanin en iyi piyanistleri arasina giren tek erkek pianistimiz.Adini sadece pianoyu iyi calmasiyla degil muhalif kisiligi(yerli yersiz) ve ozel hayatinin renkliligi ile on plana cikartti.Tum elestirilere ragmen hicbir sekilde taviz vermedi.Cevresindeki bircok insanin,  elestirilerine ragmen dik durusundan vazgecmedigi ve  isini cok iyi yaptigindan dolayii bravo diyorum.

16.   Ekrem Dumanli; Zaman gazetesinin yonetimine geldikten sonra gazetenin formatini degistirip okur sayisini arttirdigi, gazeteyi diger gazetelerden ayiran okunabilir temiz bir gazete yaptigi ve 1 milyon okura ulastigi icin her turlu tebrigi hakediyor.Belli bir cemaatin gazetesi olarak bilinmesine ragmen gazeteyi temiz ve herkes tarafindan okunabilir bir gazete yapmistir.Bugune kadar verdigi roportaj ve mulakatlarda olumsuz hicbir ifadesine rastlamadim.isini iyi yaptigi ve olumsuz ifadeler kullanmadigi icin kendi konumundakilerinin  en iyisi. Bir is bu kadar iyi yapilir…

17.   Yilmaz Ozdil ; Yazin literaturune  yazinin ‘’karikaturisti’’olarak girdi. Herkesin bildigi, duydugu, okudugu, gordugu olayi bambaska bir aciyla kisacik yazarak  beyinlere tokat atiyor.Sevdigini seviyorum diye, sevmedigini ise olayi karikaturize ederek yazmasiyla en cok okunan kose yazari oldu.Yazisini okuyupta ‘’bunlari nerden buluyor’’ dedigim ilk kose yazaridir.Bircok yazisiyla bana gore ‘’Malcolm Gladwell’’ i gecmistir.Yaptigi isin en iyisini yapip bunu umursamadigi icin bravo diyorum.

18.   Nasuh Mahruki ; Universitede bircok universiteli gibi dagciliga merak sardi, digerlerinden farki merakinin pesinden sonuna kadar gitti.Yeryuzunde tirmanmadigi yuksek dag kalmadi.Evereste cikan ilk Turk dagci.K2 basta olmak uzere dunyanin en zor 5 dagina tirmanip ‘’Kar Leopari’’ unvanini alan ilk Turk.Dagciliktan elde ettigi tecrubeyle Turkiye’de herkesin adini Izmit  depremiyle beraber duydugu ilk sivil kurtarma organizasyonu‘’AKUT’’ u kurdu.Adi dagcilik, kurtarma  ve motosikletiyle yaptigi seyahatler, yazdigi kitaplariyla anilir hale geldi.Soyledigi cumle Turkiyede slogan oldu ‘’Vatan lafla degil, eylemle sevilir’’.Yaptigi isler Turkiyede yapilan ilk islerdir.Neyi yapsa ilkini ve en iyisini yapiyor.Bravo diyorum.

19.   www.zaytung.com ; Okudugum mizah dergilerinin disindaki en komik yazilari yazan site.Nerden bulurlar , nasil bulurlar bilmem ama yazdiklari cok zekice.Bulunduklari dalin en iyileri.Her turlu tebrik ve ovguyu hakediyorlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder