5 Haziran 2011 Pazar

EZİK GSM REKLAMLARI...

Bu “ezik” kelimesi bana ait değil. Türkiye’ de çocuklar arasında “Kötü” yada , “zayıf” kelimelerinin yerine kullanılıyor. Bende çok sevdim.

Benimle ne alakası var derseniz anlatayım; Türkiye’ de TV de arabada yada radyoda reklam mutlaka hayatınıza giriyor. Evde TV seyretmem, arabada da radyo dinlemem derseniz o zaman size sokak “billboard” larında reklamı çakıveriyorlar. Kaçmanız mümkün değil.

Benim hayatıma reklamı zorla sokarlarsa bende kendimde bu reklamları eleştirme hakkını bulurum. Bunu da etki tepki olarak kabul etsin reklamcılar.
Benim reklamlardan anladığım Turkcell pazarın lideri konumunda.Bunu Turkcell reklamlarından çok rakiplerinin reklamlarından anlıyorum nasıl mı?

Rakipleri kendi ürünlerini anlatmaya çalışmaktan çok kendilerinin 1. ciyi hangi yönlerden geçtiklerini, 1. nin aslında fahiş fiyatla ürün sattığından bahsedip vatandaşın kandırıldığını ve kendilerinin daha iyi ve ucuz olduklarını ima edip duruyorlar.

Sevgili reklamcılar, ezik reklam bunlar, ezik…Daha baştan kabul etmişsiniz 1. olmadığınızı ve 1. yi aşağı çekmeye çalışıyorsunuz. Yani 1. yi mağdur durumda bırakıyorsunuz. Bence reklamlarınız sonucunda herhangi bir satış başarısı olmayacaktır. Oysa reklamını yaptığınız GSM operatorunun güçlü olduğu yerlere kuvvetli vurgu yapılsa sanki daha net sonuç alınacaktır.

Bu mağdur yaratma, 1.ciye vurma mantalitesi “ezik” tir, bence reklam baştan kaybedilmiştir.

Daha yaratıcı reklamlar görsek de hayatımız renklense keşke. Böylece hayatımıza bu kadar girmenin güzel bir anlamı olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder